Mä oon lähiaikoina ostellut taas aika paljon uutta lankaa. Se tuntuu kulkevan mulla sykleissä; välillä en hanki mitään pitkään aikaan ja tuntuu, että varastot jopa vähän pienenevät. Mutta sitten tulee taas kausia, että koko ajan keriä ja vyyhtejä kulkee kotiin mun perässä. Nyt oon ostellu lähinnä ihania kevät- ja kesälankoja, koska mä odotan jo NIIN kovasti aurinkoa ja kevättä. Eilen sain onneksi hillittyä itseni, ja oon siitä ylpeä. Olin pikaisesti käymässä Turussa ja poikkesin lankakauppoihin. Piikkopirrassa oli alekin ja mitään en ostanut. Hyvä minä. Anti-tickle merinot houkutteli (eivät olleet alessa), mutta vaikka langan valmistaja on brittiläinen, en nyt uskaltanut merinoa ostaa kun en ollut kuidun alkuperämaahan perehtynyt. Siinä oli upeat murretut värit, jotka houkutteli. Kunhan valon määrä vähän lisääntyy, kuvaan kaikki lankani ja listaan ne tonne Ravelryyn.

Vielä lankahankintoihin liittyen, sain ystävänpäivänä mitä ihanimman lahjan serkultani Annilta. Unelmanpehmoista merinoa (Brittiläistä!) käsinkehrättynä upeaksi langaksi. Lankaa on 80 g = n.350 m.  Värit vaihtelevat vihreän, ruskean ja ruosteen välillä. Ja miten kaunis vyötekin! Voi huokaus, meinasin silloin myöhästyä töistä kun tämä paketti putosi laatikosta. Kiitos vielä. Lanka haluaisi huiviksi pehmeytensä vuoksi, ajattelin Zetoria, koska se ei sisällä isoa reunakuviota. Tällöin voisi olla helpompaa arvioida langanmenekkiä. Haluan käyttää koko langan huiviin ja jos se loppuu kesken, voin varmasti tehdä reunuksen jollakin sävyihin sopivalla langalla.

2277185766_2be0974d2c.jpg?v=0

Tällä hetkellä puikoilla on toivottavasti täydellisen kaunis, vilpoinen ja ilmava perhospusero. Yhtenä iltana Cotton-viscoseja katellessani mulla vaan napsahti. Just tällasen paidan haluan kesäksi. Ja jos tää ei onnistu niin sitten harmittaa ihan vietävästi. Mä en edes yleensä tykkää tollasista lepattavista hihoista (mähän kuulun puhvihihaihmisiin), mutta tästä mä tykkään. Jos ja kun siis lopputulos vastaa visiota. Tällä hetkellä oon menossa vasta vyötärön kohdalla, joten onnistumisesta ei voi vielä sanoa mitään. Lanka on kaunista, mutta sen neulominen aika työlästä. Halkeilee ja tulee tosi epätasaisen näköistä jälkeä. Toivottavasti pingotus pelastaa. Lankakin varmaan loppuu kesken, elikkä pakko tilata pari kerää Tapiolta lisää...Ai niin, mutta yli 60 euron ostot tuli ilman postikuluja, sehän kannattaa...

2324512816_ff349ff63b.jpg?v=0