Olen palannut vapaapäivien vietosta kummipoikakultani ja hänen ihanan perheensä luota. Neljä päivää tuli taas leikittyä kaikkia mahdollisia ulkoleikkejä kroketista tervapataan ja touhuttua sisällä vaikka mitä. Isompien lasten kanssa tehtiin yhtenä iltana näytelmä, jossa minä pääsin esittämään hieman vähemmän lahjakasta, mutta erittäin yritteliästä balleriinaa :) Kivaa oli, mutta nyt on taas ihana päästä puikkojen pariin!
476799711_f5f02d1b29.jpg?v=0
Tässä leikitään neppisautoilla. Saatiin yhtenä päivänä kolme tuntia kahdenkeskistä aikaa, joka on harvinaisuus isossa perheessä. Koko ajan puuhattiin pihalla auringonpaisteessa.

Mulla ei ollut tällä kertaa asiaa Korian ABC:lle Novitahankinnoille, mutta Prismassa halusin käydä Olivialankaa jahtaamassa. Kummipoikani juoksi kanssani pitkin käytäviä ja auttoi herrasmiehen elkein kerien valinnassa, laskemisessa ja kantamisessa. Kyseli kovasti mitä meinaan langoista tehdä ja kertoi kotonakin Jaanan ostaneen "kauhean monta Kerrrrää lankaa". No, toisaalta paljon nuorempi kummityttöni taas tietää vaikka mitä käsitöistä, kuiduista ja värjäämisestä. Kun harmittelin kerran, etten ole vieläkään käyttänyt rukkiani enkä varmaan enää osaa mitään siihen liittyvää, tyttö muistutti, että hienostihan sinä karstasit silloin meillä. Hän perehdytti minua kerran siihen kun olimme ensin yhdessä huoltaneet koko rukin:) On mulla vaan ihania kummilapsia...

Niin, mitä sitten ostin:
476799707_c2cc7b23a9.jpg?v=0
11 kerää Novitan Oliviaa l.valkoisena ja 3 vaaleanpunaisena (eivät sopineet kuvaan)
ja pikku käsityöliikkeestä Kouvolasta 3 kerää Hjertegarnin Milanoa
(80 % villaa 20 % alpacaa). Se oli tarjouksessa 5 e/ 100g.
Mä oon jotenkin jäänyt koukkuun vaaleisiin lankoihin, missä on kaikki vihreät jutut..?