Tähän alkuun ISOT kiitokset kaikille Thermalin kommenteista! Oli ihanaa lueskella niitä!

Thermalin valmistumisen jälkeen teki mieli jotain kesäistä. Olihan ilmatkin ihanan keväiset, kunnes nyt tulee räntää taivaan täydeltä. Mun tarttis lähteä kohta tunnin kestävälle elämysmatkalle "kesärenkailla tuiskussa töihin ja illalla myöhään taas takaisin". No hissukseen täytyy mennä. Mutta siihen kesäpaitaan siis. Olin aikojen alussa ostanut vaaleansinistä tennesseetä ja värjäsin sen dylonilla ruskeaksi samalla kun söderani muuttivat väriä. Nyt keksin langalle vihdoin käyttöä.

465866157_52f4bb8563.jpg

LEAF TEE

Ohje: Knitting school dropout
lanka: Novita Tennessee, 230 g
puikot: 4mm

465866149_7e120d3fc8.jpg?v=0

465866155_bb99a15ca9.jpg

Tää on mun kolmas t-paita mikä tehdään ylhäältä alaspäin ja ensimmäinen mikä istuu vähän paremmin mun kropalle. Eka raglan menikin suunnitellusti äidille, toinen näyttää kuvassa hyvälle, mutta on iso yläosastaan ja meni sekin äidin käyttöön. Toivotaan, että tämä nyt jäisi omaan kaappiin. Tein lähes kokonaan ohjeen mukaan, mutta alareunaan tuli muutama kerros joustinneuletta rullautumisen estämiseksi. Samoin hihoja ompelin pienen matkaa kiinni, etteivät lörpötä niin pahasti.

Langassa on värjäyksen jäljiltä sävyvaihteluja, jotka ei tosin kuvissa kauheasti erotu. Minusta ne kuitenkin näyttää kivoilta ja muutenkin sain lankaan mielestäni ihanan suklaisen sävyn. Tennessee ei kuitenkaan kuulu suosikkilankoihini karkeuden ja kovuuden vuoksi. Sitä on mun mielestä melko työläs neuloa ja lopputuloskin on aika jäykkä vaikka en tiukkaa neulokaan. Täytyy varmaan alkaa hemmotella itseään noilla bambulangoilla mitä olen hamstrannut seuraavaa neulomusta varten...