Mä oon tänään viettänyt shoppailuaamupäivän. Ilma oli ihana ja polkupyörä vei mut kaupungille jo aamutuimaan. Matkalla bongasin kauhiasti leskenlehtiä ja yhden sinivuokkoryppäänkin!
Postipoika toi aamulla KoolAidit, nyt sormet syyhyää jo innoissaan mutta maltan kyllä odottaa, että voin uppoutua puuhaan oikeen ajan kanssa...
72254.jpg
KoolAid-käsittelyyn pääsee perusvillalangat, saan ainakin sukiksi niistä vaikka värit ei ihan kohdilleen meniskään. Taisin tilata värejä vähän reilusti, kuutta väriä ja neljä pussia jokaista. Toimitus oli nopeeta ja helppoo, pistin vaan sähköpostia Jari Mäelle ja ilmotin mitkä värit (maut) haluaisin. Postikulut oli 2 euroo ja yks pussi maksoi 70 senttiä.

Noitten villajuttujen lisäksi ostin seppälästä AIVAN SUPERIHANAT (värinsä puolesta tosin vähän epäkäytännölliset) kesäkengät, aattelin et jos vaikka laittaisin ne serkun kesähäihin.Ne on pitsiset kangaskengät (siis ehdoton ei jos kuraa näkyy missään). No pitihän niille sitten saada kaveri, eli kipaisin Anttilaan ja hain tarjous Violaa. Ajatuksena jonkinlainen pitsibolero, minkä vois pukee hihattoman mekon päälle...Ihanaa ajatella kesäjuttuja...
72253.jpg
Valkosen Violan lisäks mukaan lähti pikkutopin verrran turkoosia Ericaa kun se taas sopis yhteen mun kesäisen salsahameen kanssa...

Piikkopirtassakin käsin hypeltämässä sitä uutta pehmoista bambulankaa, mutta en sitten ostanut mitään. Mua ahdistaa siellä liikkeessä suunnattomasti se, että vaikka kuinka sanoo että haluaa rauhassa katsella niin se myyjä roikkuu silti mukana kuin iilimato ja selittää ja selittää... Tottakai lankaliikkeessä tarvitsee olla asiantunteva myyjä (mikä hänkin varmasti todella on!), mutta mun mielestä riittää että hän auttaa tarvittaessa eikä kulje koko ajan vieressä ja esitelmöi... Ainakin mun ostoja se on vähentänyt, koska mä menisin lankaliikkeeseen mielelläni katselemaan ja kun saa rauhassa katella ja hypeltää niin silloin usein herää se ajatus, et tästähän tuliskin kiva toppi tai paita tai joku muu. Mutta mä tarviin sen ajan, että saan rauhassa kiertää ja ihmetellä.

Käsityöelisassa sain kiertää rauhassa (myyjä kysyi tarvitsenko apua ja tarjoutui tarvittaessa auttamaan, mutta ei alkanut kulkea vierellä) ja sieltä jäikin harkintaan ruskea Esiton puuvillalanka ( se vois olla ihanaa ton turkoosin kaverina).

Ostin sitten vielä tarjoussalsahameen täältä, eli aika kiva aamupäivä! Nyt meen nopeesti syömään ennen ku lähetään sinne työkaverin läksiäisiin...