Ihanaa, nyt on pitkä työputki takanapäin ja viimeiset yövuorot taisteltu kunnialla läpi. Vapaapäivät edessä ja tiedossa löhöilyä, käsitöitä, messuilla oloa ja naamiaiset! Oon menossa elämäni toisiin aikuisten naamiaisiin, tällä kertaa lumikkina... Messut, jonne menen ystävääni autamaan on puutarhamessut täällä Turussa. Ystävän firmalla on siellä ensiesiintyminen ja oon lupautunut mukaan apujoukkoihin. Punainen palmikkotoppini toivottavasti valmistuu myös tässä vapaapäivinä, ei siitä enää paljoa puutukaan; takakappale on valmis ja etukappalekin jo näin pitkällä.
57375.jpg
Toi lanka on Novitan alabamaa, tykkään siitä sen takia ettei se kiillä. Ostin sitä joskus monta monta vuotta sitten Someron langasta samalla kun hain mattoon kuteita ja vasta nyt se on päässyt puikoille.
Malli on Novita 1/2003
57383.jpg

Toisen työnä yritän kuluttaa pois Bali-nimistä paksua nauhalankaa, jota ostin kerran kun sai tosi halvalla. Ei sekään aina niin viisasta oo, en tykkää keinokuitulangoista eikä puikoilla 12 oo mikään nautinto neuloa, mutta Balista yrittää syntyä melko yksinkertainen pitkähihainen paita missä on sellaset reikäkoristerivit edessä. Tuloksen näette vasta sitten kun tuotos on valmis ja ellen pura sitä ja tee vaikka tyynynpäällisiä...

Ai niin, ja mun piti hehkuttaa: Mulla on MAAILMAN HIENOIN T-PAITA! Kaverit on jo kyllästyneitä mun hehkutukseen, mutta tää vaan on upea, eikö totta
57393.jpg
Siis mahtavan hieno ja upiakas! Mä oon kauan hakenu traktoripaitaa (en tiiä miksi ne on musta hienoja) ja kun tämä tuli vastaan Turun käsityömessuilla olin ihan lumoutunut! Tää on lande by Anna "mallistoa" ja melkeen ostin myös pappatunturipaidan mutta sain just ja just pidäteltyä...

Nyt kun tää kuvahomma ja nettikin tuntuu toimivan kivasti pistän vielä kuvat mun sulosista koirista, koitan myöhemmin taiteilla heistä virallisia blogikoiria ja kuvat tohon sivupalkkiin, mutta vielä ei oo hajuakaan kuinka se tehdään, joten nyt rakkaat piskit esitellään näin:
57395.jpg
Tässä OLIVIA
Parin viikon päästä kunnioitettavasti pyöreitä vuosia (10 v.) täyttävä 11 lapsen äiti pyörittää mua ja mun vanhempia aivan täysin tahtonsa mukaan. Olivia osaa vaatia haluamiaan asioita (ruokaa, rapsutuksia ja kättä jota voi nuolla tuntikausia) hyvin erilaisin äänivivahtein, kiljuu korkeilla äänillä ja vastaavasti kuorsaa matalammalta ja kovempaa kuin moni ihminen! Aivan mahtavan sulonen ja hassu otus!

Ja tässä AMA
8-vuotias  2 lapsen äiti on ikiteini, joka mennä kohkottaa täysiä ja jolla on pikkukoiraksi uskomaton vauhti ja pomppu. Mutta sitten kun vauhtikoira väsyy, ei hänen rauhaisaa untaan saa häiritä. Lempinimen pure-new-wool Ama on saanut siksi, että toisin kuin Olivian karva kiiltää, Aman on uskomattoman pehmeä ja pörhönen.
57403.jpg
Pakko pistää myös tää Aman lystikäs juoksukuva, vaikka se ei ookaan niin huippulaatunen, mutta siinä näkyy sen ilosuus ja vauhti!
57407.jpg

No tällasta nyt tällä kertaa, nyt tämä tyttö rupeaa relaamaan...