...ja on ankean harmaata. Mun piti lähtee pyöräilee ja kiertelee keskustaan kauppoja mut minkäs teet. Ei pieni tihku mitään haittaa mut Turussa tulee vettä ihan kunnolla. Tällaset päivät on onneks neulojalle hyviä "sisähommiin". Onhan sitä juhannuksena tullu oltua ulkona niin että nahka kesii selästä, nenästä ja leuasta...

Mäpäs esittelen teille mun uusia ystäviä... Lähdin yks päivä vähän liian aikasin töihin (mulla on 70 km työmatkaa ja tällä kertaa oli ilmeisesti myös raskas kaasujalka kun olin paaaaaljon odotettua nopeemmin perillä) ja aattelin käyttää "luppoajan" piipahtamalla parissa putiikissa. Loimaalla on pieni lankaliike (K.H Mäkinen taisi olla nimi...) jonka ikkunat kerran kiireessä vilkasin, mutta nyt menin ihan sisälle asti. Kivoja lankoja sielläkin oli, mutta liikkeen nurkassa oli pieni alelaari. No minähän kävin penkomaan ja tällaisia sieltä löytyi:
176176636_38926d7122.jpg?v=0
- 3 kerää Mandarin Fiestaa (55% puuvillaa, 45 % acryyliä) farkunsinisenä (6246)
- 2 kerää Nordia Produktionin Kamomilla -lankaa (100 % mers. puuvillaa); toinen punainen (044) ja toinen ruskea (381). (Ruskea kerä on jo kiinnitetty yhteen pikkuprojektiin...
- 3 kerää Garnstudion Eskimoa (100 % villaa) turkoosina (5)
- 1 kerä Zitronin Kokon-lankaa (35 % silkkiä, 35 % puuvillaa ja 30 %acryyliä) turkoosina (33)
- 1 kerä Austermanin Kokon-lankaa (100 % silkkiä) siniharmaana (05)
(värit ei tietty taaskaan näytä ihan aidoilta kuvissa...)

Ja parasta näissä oli, että kaikki maksoi vain 85 centtiä/kerä!!!!
Ihanaa tehdä löytöjä! Nyt vaan keksimään lisää pikkuprojekteja...

Mun Hourglass sweater ei oo kauheesti edistynyt mutta on siinä jo hyvä alku. Lopputulos jännittää; toi pellavalanka tuntuu muuten kivalta, mutta langan joukosta pukkaa aina välillä pellavakasvin karkeita osia ja muutenkin lanka tuntuu aika ajoin karhealta. Toisaalta varmaan ensimmäinen pesu pehmentää sitä aika paljon. Tosta "neuloksesta" tulee aika väljää, toivotaan ettei valmiina veny muodottomaksi. Jos ei tästä tuu kunnollista paitaa niin aina voin tehdä siitä lattialuutun; pellavainen tiskirätti mulla jo onkin : )
176176637_753642a2e6.jpg?v=0
Toi alusta millä sekä lankaystäväiset että toi Hourglassi poseeraa on yksi tuttavaperheeltä saatu pellavainen pyyhe. Niitä tekee perheen mummi ja mä oon saanu niitä jo kuusi aina tuliaislahjoina! Aikast ihana juttu!