Lahjahankinnat ja tekeleet pitävät edelleen kiireisenä ja joulumieli tahtoo ajoittain kadota harmaaseen maahan. Nyt minulla on kuitenkin kuusi koristeltuna ja koti suht siistinä joulua varten. Joulumusiikki soi myös lähes tauotta. Vielä yksi joululahja on kesken ja muutama ostamatta, huomenna sitten ajelen viemään lahjoja ystäville. Muutamaksi päiväksi ehdin vielä kotikotiin rentoutumaan ennen joulua, itse jouluaatto sekä joulupäivä kuluvatkin sitten töitä tehden.

Koska olen kova lahjaihminen (tykkään sekä antaa että saada lahjoja!), hankin itsellenikin muutaman joululahjan jo etukäteen. Bookdepository lähetti taas paketin pian ja minulla on kivoja uusia kirjoja.

2116981869_004b05f541.jpg?v=0

Sew what! Skirts on ihana opaskirja kauniiden hameiden ompeluun. Mä oon vaan aika noviisi noissa ompeluasioissa, mutta ainakin ideoinnissa ja vanhojen hameiden modauksessa tuosta saa vinkkiä. Sini esitteli kirjan sisältöä jo keväällä.  Nancy Bushin knitting on the road taas tarjoaa taatusti tasokkaita ja kauniita sukkamalleja enemmän kun kutoa ehtii. Tennesee kerä kurkkii myös kuvassa, siitä on tulossa äidille hamonen.

Lisää kirpparilöytöjä. Ostin tuon hamekirjan yllyttämänä pitkän ja leveän vanhan hameen kirpparilta kankaan vuoksi. Koska hameen vyötärö kiristi (miten voi olla mahdollista..?) leikkasin vyötärön vetsareineen pois ja tein hameen helmaosasta. Innostuin kokeilemaan laskoksia ja vapaalla kädellä muotoilin ne. Sovitin aina välillä nuppineuloilla kokoon kyhättyä hamettani ja sain lopulta kivannäköisen ja oikean kokoisen. Sitten vaan ompelukone laulamaan. Lopputulokseen olen näillä ompelutaidoilla tosi tosi tyytyväinen. Laskokset näyttää kivoilta ja antaa tilaa harppoa pitkin askelin.
Nyt vaan helmat heilumaan!

2116981875_9d57687fa9.jpg?v=0
kamera oli jotenkin hassusti alustallaan, siksi nuo jalat näyttää niin vinoilta:)
2116981873_f41e388c32.jpg?v=0