...eli flunssa iski minuunkin vaikkakin ehkä lievänä. Yskin yöt ja päivät, varsinkin nyt yövuoroissa pidän tasaista yskintää yllä koneellisen ilmanvaihdon ja kuivan ilman tehostamana. Onneks ei oo kuumetta ni tämän kyllä kestää urhoollisesti!

Mä olin lauantaina mun ystävän luona kyläilemässä ja "lapsenvahtiapuna". Ystävääni kohtasi yllättäin iloiset perhetapahtumat, kun hänen luokseen vuodenvaihteessa muuttaneet lammastytöt alkoivat poikimaan (vai miten se eläimillä sanotaan...). Parin päivän välein syntyi sitten yhteensä viisi karitsaa, joista nyt on elossa ja terhakkaina neljä taaperoa. Kaikkihan ne oli ihan älyttömän sulosia, (mulla luki tossa ensin et syötävän sulosia, mut se kuulosti huonolta näin ajankohtaan nähden) me paapottiin niitä (ja emoja tietty myös) ja annettiin sylihoitoa ja pikkusen erikoisvalmisteista lisämaitoa pullosta...Yksi niistä, musta pässipoika oli aivan uskomattoman kiiltävä ja sellanen suorakarvanen verrattuna muihin joten mun oli ristittävä se Merinoksi vaikka se taisi olla oikeesti Ilmari... Tässä poseerataan ylpeenä lammaslapsi sylissä (tukka sekaisin ratsastuslenkin jäljiltä)
66160.jpg

Pikkusen oon kerenny myös neulomaan. Alotin äsken pitsisukkaa omasta päästäni tekemään kun ei oikeen löytyny sopivaa ohjetta tähän hätään. Tykkäisin kovasti näistä sukista, mutta en nyt just saanu käsiini Interweave Knitsiä. Saako niitä irtona ostaa jostain, esim. akateeminen..? Myös Ullan saunasukat on aivan ihanat, mut nyt mulla oli mielessä sellaset pienet pitsiset kesäsukat. Tältä sukkien alku nyt näyttää, ihan kivaa jälkeä tulee vaan yksinkertasesti vaan langankierroilla pelaten, ja joustaa... Huomatkaa myös ihka ensimmäinen tiimalasikantapääni ja ohje siihen tutusta paikasta...
66161.jpg66162.jpg
lankana Novitan Butterfly, väri oon pääsiäisen kunniaksi keltainen. Saa nähdä miten sukassa kestää, mut mun mielestä just kivaa pitsineulelankaa. Nyt harmittaa etten tehny koko vartta (siis tuota huikean pitkää ehkä noin 3 cm vartta) pitsineuleella, mut nää on nyt ekat, tehdään sitten seuraaviin... Toivotaan, et pysyvät jalassa kun toi varsi ei oo kauheen napakka...

Jaahas, sitten syömään ja hetkeks heiluttaa puikkoja ja sit töihin. Viime yönä kudoin kaks kerrosta tätä kunnes sitten tuli synnyttäjä ja alettiin hommiin. Yön päätteeks tuloksena oli suloinen lapsonen (mä oon siis kätilöihminen ja se vasta on ihana ammatti...)

Ai niin, ei sovi unohtaa, ONNEA ISKÄ 50 v.!!! Nauti lomasta!