Mulla on ollut ja on edessä hurjaakin hurjempi lauantai-ilta. Mä nimittäin istun yksin eteisen lattialla ja kampaan mohairkuituja koiranharjalla. Ja oikeesti se on viihdyttävää. Vielä kun joskus saan ne langaksi asti. Mulla olis toisaalta kova kehräysinnostus, mutta kun en heti ensiyrittämällä onnistunut niin lannistuin ja suutuin koko hommaan. Oikea asenne - eikö..?

Nyt mulla on kuitenkin hyvää vauhtia kampautumassa ihanaa valkoista pehmoista (ja aikalailla tuoksuvaa) mohairia mitä syöttää rukille. Ja on mulla vähän harjoitusvillaakin millä saan tehdä möykkyjä mielin määrin ennen kuin opin kaunista ja tasaista tuottamaan.

440898630_e03f4996e7.jpg

Mohairkuitu on kotimaista tuotantoa; Paimioon joulukuussa muuttaneista mohairvuohista lähtöisin. Tila on Sievolan tila ja siellä on monenlaista muutakin toimintaa. Kimpassa Annin kanssa tilattiin, se kun osaa jo kehrätä kadehdittavan hienosti...

Tämä on muuten minun viimeinen helmi-maaliskuun PS-kuva, valkoista taisi tulla kuvattua eniten.