Mä oon joutunut viettämään kaameaa blogi ( ja neulomus-)hiljaisuutta muiden kiireiden vuoksi. Takana on pitkä työputki ja vapaapäivät tein vapaaehtoistyötä HIHS:ssa. Haaveilin aina nuorena hevoshulluna pääseväni tuonne horse show:n ja nyt pääsin! Ja vielä hommiin; olin kouluryhmässä rakentamassa kouluratsastusrataa. Radan rakentamisen jälkeen toimin porttivahtina ja päästin huippuratsukoita radalle esiintymään. Oli hienoa seurata upeita ratsuja niin läheltä! Ja töiden jälkeen saimme katsella esteratsastusluokkia rauhassa. Viikonloppua oli rankka, mutta antoisa!

Mutta sitten neulomuksiin; Söderat valmistui!!! Ja vaikka on harmaata ja pimeetä niin mun piti kuvata söpöt sukkani heti, koska ruskea värikylpy odottaa jo. Myöhemmin sitten kuvia suklaisista sukista. Ois ihana jättää nää valkoisiksikin, koska näistä tulee mieleen lapsuuden pitsipolvisukat ja ne oli ehdottomasti valkoiset. Mutta mulla ainakin on enemmän käyttöä ruskeille sukille, joten päätös värjäyksestä on ja pysyy. Sukista tuli todella istuvat (kun vielä hommaan ne kuminauhat varsiin ja silkkinauhat tietty!) ja pitsineule on kaunista! Kiitos vielä ohjeesta Vilma!

Söderat
ohje: Vilman oma
lanka: Novita Kotiväki n.120 g
puikot: 2,5 mm
tein 2 mallikertaa lyhyemmän teräosan,
jolloin sukka sopii 37/38 kokoiseen jalkaan

277321888_5dcb746244.jpg?v=0