Harjoittelin viime vuonna joulun alla neulahuovutusta. Huovutin muutamia hahmoja styroxkartioiden päälle, joulukortteihin tein villasydämiä ja -tähtiä ja sitten huovutin lyhennetystä villakangastakista jääneeseen jämäpalaan tollasen ankka ja pallukka kuvion. Se palanen on odotellut pääsyä joko tyynyksi tai kassiksi ja eilen äitini ompeli siitä mulle käsityökassin (mulla ei oikeen riitä kärsivällisyys ja taidot yksinkertaisimpiinkaan ompelutöihin ja oon laiska tekemään niitä). Mun käsityöt on tähän asti kulkenu mukana pienessä paperikassissa mutta pääsevät nyt matkustamaan hieman isommassa ja tukevammassa kassissa.

229114231_41478d7236.jpg?v=0

Kassi on noin 30 x 40 cm ja siitä tuli mun mielestä oikeen söpö ja ihana! Sinne mahtuu hyvin mun neuletarvikkeiden tilpehöörirasia (sellanen biltemasta hankittu!) ja keskeneräinen työ sekä muutama kerä lankaa. Sangat on sen pituiset että kassia saa kannettua olallakin. Tällä hetkellä siellä majailee ruskean neuletakin alku, joka ainakin tässä vaiheessa näyttää lupaavalta. Esittelen sen vaiheita hieman myöhemmin...